Proberen? Dat kan zeker!

Als je nog niet helemaal overtuigd bent dat scouts iets voor jou is, kan je zeker volledig vrijblijvend eens komen proberen!!
Welke toffe activiteiten we elke week voorzien, kan je altijd terugvinden onder 'activiteiten'.
Na drie keer proberen vragen we wel om in te schrijven, zo ben je op de scouts ook altijd verzekerd.
Als je nog niet zo goed weet wat scouts precies is of waar scouts voor staat, aarzel dan zeker niet om ons een berichtje te sturen of om iemand van de leiding aan te spreken voor of na een activiteit ;-)

Ben je nieuw bij ons?

Lid worden doe je door het formulier onderaan de pagina in te vullen en vervolgens de handleiding te volgen vanaf stap 2. (stap 1 is het formulier invullen)

Ben je al lid?

Opnieuw het formulier invullen en de handleiding volgen is niet nodig.
Controleer wel even of de gegevens van je kind(eren)nog kloppen en of de individuele steekkaart nog in orde is door in te loggen op de groepsadministratie.
Aarzel zeker niet om de groepsleiding een berichtje te sturen moest je het lidnummer van je zoon of dochter kwijt zijn ;)

Lidgeld

Het inschrijvingsgeld bedraagt dit jaar €45.

Heb je meerdere kinderen die je graag zou willen inschrijven dan geldt volgende regeling:
1ste kind = €45 ; 2de kind = €42,50 ; 3de kind = €40 ; enz.

Je mag dit overschrijven op rekeningnummer: BE49 7330 6337 4271 met onderstaande mededeling:
Inschrijvingsgeld – “Naam kind” – Tak (bv. Kapoenen)
(opgelet: we hebben sinds kort een nieuw rekeningnummer, vergeet dit zeker niet aan te passen!)

Je vraagt je natuurlijk af wat er met je geld gebeurt? Een deel van dit geld (€42,50), gaat naar Scouts & Gidsen Vlaanderen om je kind te verzekeren en om de verbondswerking te financieren. Het overige geld gaat naar onze eigen groepskas, dit geld wordt dan gebruikt om spel- en knutselmateriaal aan te kopen zodat we een kwaliteitsvolle werking kunnen aanbieden. Een ander deel wordt op onze spaarrekening geplaatst om indien nodig grotere aankopen te doen zoals tenten, sjorbalken, kisten, etc.
Voor scoutsweekendjes en ons kamp (lang/kort) zullen we wel nog apart inschrijvingsgeld vragen, dit bedraagt respectievelijk €30 en €140/€95. Dit mag je ook altijd overschrijven naar het groepsrekeningnummer.

Financiële tegemoetkomingen

Scouting op maat

scouting-op-maat

We willen niet dat het lidgeld een drempel is om je zoon of dochter naar onze scouts te sturen. Voor mensen die het financieël iets moeilijker hebben voorzien wij een aangepast tarief. Als je hier graag gebruik zou van willen maken, kan je het vakje 'verminderd lidgeld' aanduiden op het formulier hieronder of een berichtje sturen naar de groepsleiding. Zij zullen hier discreet mee omgaan.

aangepaste tarieven

• inschrijvingsgeld: €15
  • weekend: €10
  • kamp (lang/kort): €46,5/€31,5
  • Hopper: Als je in een Hopper winkel je lidkaart toont, zal je ook daar gebruik kunnen maken van een aangepast tarief
    • hemd: -60%
    • broek, rok, trui: -50%

UiTPAS

Gezinnen die recht hebben op het 'kansentarief' en in Beerse, Oud-Turnhout, Vosselaar of Turnhout wonen, kunnen bij ons gebruik maken van de UiTPAS als kortingskaart.
Dit houdt in dat je een korting krijgt van 80% op het inschrijvingsgeld (€9).
Voor het kamp en de weekends geldt een andere regeling. Hiervoor stuur je best even een mailtje naar de groepsleiding!
Meer info over de UiTPAS en hoe je deze aanvraagt, vind je hier terug.
Daarna zou je enkel nog het UiTPASnummer naar ons moeten doorsturen en dan regelen wij de rest!
('UiTPAS' en 'scouting op maat' zijn jammer genoeg niet te combineren)

Ziekenfonds

Veel ziekenfondsen betalen een deel van het lidgeld en het inschrijvingsgeld voor kampen en weekends terug.
Een overzichtje van wie wat terugbetaalt, vind je hier.
Het is handig voor ons als je het aanvraagformulier al invult tot waar je kan en het dan naar ons doorstuurt. Wij bezorgen je dan met veel plezier het volledig ingevulde exemplaar terug!

Je kind is tijdens alle scoutsactiviteiten (ook tijdens kampen en weekends!) verzekerd via Scouts en Gidsen Vlaanderen. Indien er iets voorgevallen moest zijn tijdens de scouts, stuur zeker een berichtje naar de groepsleiding! Zij bezorgen je dan het ingevulde aangifteformulier.